Tillhandahåller ditt företag on-demand-tjänster som kräver flexibilitet och involverar ändrade planer under dagen? Kämpar du med att hålla koll på uppgifterna på fältet och är det svårt att få överblick över deras status? Läs här och se hur du kan göra din dag enklare och frigör din tid för bättre saker med SkandiFleets mjukvara för flott- och uppgiftshantering.
Uppdragskontroll på vägen
Att hantera projekt som involverar människor kan vara både stressigt och besvärligt om du inte har de rätta verktygen tillgängliga. Att jonglera med tillgänglighet och utrymme kan vara en utmanande uppgift, särskilt med täta deadlines och en serviceorienterad affärsmodell. Du kan även behöva se till att uppdragsspecifika instruktioner följs och att medarbetare är på väg när de behöver vara det medan nya projekt hamnar på ditt bort med ljusets hastighet.
Luta dig tillbaka och njut av jobbet!
Låter det bekant? Vi vet hur du gör det och vi har hjälpt många andra i denna särskilda situation. Därför har SkandiFleet utvecklat en enkel och funktionell uppdragshanteringsmodul som ger dig kontroll och översikt bakåt. Och den är lätt att använda för dig men även för alla upptagna medarbetare på vägen som kan få åtkomst till den från sin surfplatta eller smartphone. Skulle inte du vilja luta dig tillbaka i kontorsstolen och bara njuta av allt?
Med SkandiFleets uppdragshantering kan du och ditt team enkelt:
- Skapa nya uppdrag och tilldela dem närmaste person med rätt kunskap
- Få en centraliserad översikt med vy och kalender
- Skicka och ta emot meddelanden på regelbunden basis, inkluderat bilder och kundunderskrifter
- Göra ändringar och omfördelningar på kontinuerlig basis
- Skapa återkommande uppdrag som förnyar sig själva
- Det är en enkel lösning för komplett projektframåtskridande.
- Ruttoptimering för alla uppgifter och drivrutiner
Allt i ett enda system - SkandiFleet
Det finns inget behov av att titta på en myriad av skärmar, så vi designade appen för vår uppdragshantering för att ge dig översikten du behöver på en enda skärmvy. Du kan navigera mellan de uppdrag som ska utföras, vilken status de har, vilka som har accepterats av dina medarbetare och vilka som har slutförts.
Din personal på fältet kan även hålla koll på uppdragen med sina smartphones, de kan få uppdrag tilldelade baserade på var de befinner sig för tillfället och hur nära de är det nya uppdraget. De kommer att se de specifika instruktionerna och adressen i appen. Och de behöver inte passera förbi kontoret med dokumentationen utan skicka kompletta formulär med bifogade bilder och signaturer för varje uppdrag.
För att göra saker och ting ännu enklare kan dina fältmedarbetare få påminnelser om uppdraget när de lämnar ett jobb, och när de ger sig ut på vägen till det nya. Du kan även bättre spåra den spenderade tiden för de olika uppdragen och göra din fakturering enklare. SkandiFleet kan enkelt integreras i ärendehanterings- och ordersystem så att du kan effektivisera allt ditt arbetsflöde på en gång.
Automatisk körjournal skulle automatiskt lösa dina problem med att registrera resor korrekt och med Skatteverkets regler i tidskriften. Antingen kan dina förare redigera resorna genom APP eller chefer via WEB-plattformen. Känn dig bekväm att ha en pålitlig partner med uppdaterade lösningar och uppdateringar!
Enkelhet
SkandiFleets realtids-app är väldigt enkel att konfigurera. Du kan ladda ner den direkt från Google Play eller Apple Store, fylla i medarbetar- eller fordonsprofilen, och personens eller det specifika fordonets kompetenser.
Varje medarbetare med en aktiv GPS-spårare syns som en avatar på Google Maps i realtid. För att schemalägga och tilldela uppdrag, klicka bara på Uppdrag i huvudmenyn och välj ett nytt uppdrag. Klicka på datumet i kalendern för att skapa och tilldela ett nytt uppdrag eller på det existerande uppdraget för att redigera fält med nya mottagare, detaljer eller deadlines. Ett speciellt sorteringsverktyg finns tillgängligt för tilldelning och för att se närmaste medarbetare för uppdraget. Du kan även enkelt begära en uppdatering på ett uppdrag genom att klicka på "Redigera uppdrag". Allt i appen är smidigt och intuitivt. SkandiFleets team såg till att skapa enkel logik som hjälper dig att hantera dina komplexa projekt i ett lätt och användarvänligt system. Nu kan ditt team bli produktivt utan att spendera för mycket tid på administration och onödiga telefonsamtal.
Du kan enkelt anpassa nuvarande situation och leverera bästa kundservice till dina kunder med vetskap om att dina medarbetare kommer att vara där i tid, utrustade med rätt information de behöver för jobbet. Projektledning är enkelt när du har den rätta teknologin tillgänglig!